Årets treklang

Årets Treklang – att med musik, oration och bildkonst stimulera sinnenas vilda samklang i konstupplevelsen. En verksamhet från
föreningens program under det första decenniet.

Program: Musik – Oration – Bildkonst.

Vi ser fram mot ett spännande evenemang då vi tillsammans umgås och njuter av konstupplevelser i ett av Enköpings finaste kulturhus.

Hanna Bendz framför egna texter ur boken Sommarvind i samklang med utställaren Jakob Fogelquists konst. Aftonens musikprogram framförs av elever från Kulturskolan i Enköping: Theresia Schiessling (cello), Ella Östberg (fiol), Isaac Östberg (cello) och Igor Buzurniuc (fiol) gästmusiker, professionell violinist från Moldavien samt Olga Pascal Buzurniuc (piano) som också ackompanjerar alla instrumentala stycken.

Årets musikprogram har ett moldaviskt-rumänskt tema sammansatt av
Olga Pascal Buzurniuc och Igor Buzurniuc.

I pausen vi Jakob Fogelquists pågående utställning – och trakteras under tiden med en lättare förtäring inklusive dryck.

Årets treklang
Söndag 12 november klockan 16.00 i Tingshuset.
Pris: 150 kronor, ej medlemmar 200 kronor.
Anmälan senast 9 november till May-Britt Waghorn på 070 277 03 53.
Välkomna !